Opkomsttijden

Scouting Bekkerveld heeft een groot gebouw, waarbij wij met alle speltakken gelijktijdig onze opkomst kunnen hebben. Toch hebben wij ervoor gekozen om de opkomsttijden te splitsen per leeftijdsgroep.

De beverswelpen en kabouters: zaterdagen tussen 11.00 en 13.00 uur
De verkenners en gidsen: zaterdagen tussen 14.00 en 16.00 uur
De explorers: zaterdagen tussen 19.30 en 21.30 uur
De pivo’s: zaterdagen tussen 20.00 en 22.00 uur
De jumbo’s hebben geen vaste opkomsttijden, deze worden in overleg vooraf bepaald. Meestal is de activiteit leidend in de keuze. Om een keer te komen kijken bij de jumbo’s kan er een mail naar secretariaat@scoutingbekkerveld.nl gestuurd worden om te vragen naar eerst volgende opkomst.

Afwijkende opkomsten en vakanties

Scouting Bekkerveld heeft het hele jaar opkomsten, uitgezonderd de zomer- en kerstvakantie. Tijdens de zomervakantie gaan alle speltakken op kamp. Daarnaast kan het voorkomen dat opkomsten verplaatst worden of in enkele gevallen zelfs vervallen. Het verplaatsen heeft meestal te maken met de soort activiteit, zo is bijvoorbeeld een kampvuur nu eenmaal leuker als het donker is. Het laten vervallen van activiteiten doen wij liever niet, alleen als er geen leiding beschikbaar is, dan vervalt een opkomst.

De staf heeft ongeveer 1 keer per jaar een stafweekend, daarnaast werkt de staf in de tent met carnaval en Pinkpop, deze weekenden zijn er meestal geen opkomsten. De uitzonderingen worden gecommuniceerd via de ouderapp* van de speltakken (whatsapp) of via onze nieuwsbrief.

*na inschrijving wordt u uitgenodigd voor de speltak ouderapp.